Odpowiedzi

2009-12-20T22:09:27+01:00
NAROD POLSKI BYL BARDZO ZROZNICOWANY. BYL PODZIELONY NA DWIE GRUPY CO POKAZUJE NAM SCENA NA BALU..WYSTEPUJA W NIEJ DWIE GRUPY 1.GRUPA PRZY DRZWIACH NALEZA DO NIEJ MLODZI POWSTANCY KTORZY INTERESUJA SIE LOSEM PANSTWA NATOMIAST 2 GRUPA TO DAMY GENERALOWIE WYZSZA WARSTWA MAGNATERIA KTORA NIE INTERESUJE SIE LOSEM PANSTWA ROZMAWIAJA O BALACH O MODZIE ITD. ROLLINSON BYL MLODYM CHLOPCEM KTOREGO MATKA CHCIALA WYDOSTAC Z WIEZIENIA ALE NIESTETY NIE UDALO JEJ SIE. BYL ON BARDZO SILNY DOSTAWAL WIELE BATOW I TO WYTRZYMYWAL.



NIESTETY WIECEJ NIE PAMIETAM MUSISZ TO JAKOS POZBIERAC W CALOSC..POZDRAWIAM;)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T22:17:10+01:00
Scena I "Nikomu nie powiedzą, za co oskarżony,
Ten, co nas skarży, naszej ma słuchać obrony"

1. niespodziewane noce aresztowania bez podawania przyczyn
"...dom mój był blisko drogi
widać było kibitki latające cwałem
i co noc na przerażał
poczty dźwięk złowrogi".

"potem długo nie przyszedł
i mówiono w domu, że nie wiedzieli, gdzie
zniknął, umknął po kryjomu"

2.wymyślanie przyczyn aresztowania, nieistniejących spisków
"a jakąż winę naszą znajdą lub wymyślą"

3. prowadzenie śledztwa za plecami skazanych bez możliwości obrony
"bronić się daremnie i śledztwo i sąd cały toczy się tajemnie"

4.wywożenie do przymusowej pracy "niedobrze, dziś na Sybir kibitek 20 wywieźli"

5. katowanie
"Dano mu tyle kijów onegdaj na śledztwie, że mu odtąd krwi kropli w twarzy nie zostało"

Scena VII - opowieść o Cichoskim.
Młody człowiek został porwany z domu, upozorowano jego samobójstwo, wiele mieisięcy przesłuchiwano w więzieniu, ale nikogo nie zdradził.

Scena VIII - Rollinson
Wiele miesięcy odmawiano mu kontaktu z rodziną, przesłuchiwano za pomocą tortur, a w końcu zgładzono wyrzucając przez okno.
3 5 3