Odpowiedzi

2009-12-20T22:11:03+01:00
Nie poniewaz tacy np rodzice dzieci ktore nie sa w pelni sprawne fizyczne nie chcieliby aby ich pociechy byly wyrzucane ze spoleczenstwa. Demokracja polega przeciez na glosie ludu. A tutaj glos ludu nie jest jednoglosny.
2009-12-20T22:12:47+01:00
Ustrój sprartański nie można zaliczyć do ustroju demokratycznego ponieważ spartanie zabijali kalekie , niedorozwinięte dzieci.Wysłali również dzieci na wojnę a w ustroju demokratycznym dozwolone jest to od 18 roku życia.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T22:11:51+01:00
Ustrój spartański nie był demokracją i nie można go tak nazwać. W Sparcie panowała oligarchia, czyli grupa ludzi, którzy mieli władzę w kraju. Demokracja to inaczej władza ludu, każdy obywatel powinien miec w niej prawo głosu. W Sparcie nie było Zgromadzenia Ludowego(jak w atenach).