Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T23:48:55+01:00
Suma kątów czworokąta = 360⁰
stosunek 1:2:4:5
1+2+4+5=12 , na tyle części trzeba podzielić te 360⁰
360:12=30⁰- tyle ma jedna część
1 kąt =1×30=30⁰
2 kąt=2×30=60⁰
3 kąt=4×30=120⁰
4 kąt=5×30=150⁰
spr.: 30+60+120+150=360⁰
pozdrawiam
2 5 2
2009-12-20T23:51:37+01:00
Wszystkie kąty 360 st
x + 2x +4x +5x = 360
12x = 360
x = 30
2x = 60
4x = 120
5 x = 150

30, 60, 120, 150.
2009-12-21T00:58:02+01:00
Oblicz miary kątów czworokąta ABCD,wiedząc że pozostają one w stosunku 1:2:4:5

kąty: x, 2x, 4x,5x
suma kątów w czworokącie daje 360⁰
x+2x+4x+5x=360⁰
12x=360⁰
x=30⁰
2x=60⁰
4x=120⁰
5x=150⁰
Kąty czworokąta: 30⁰,60⁰,120⁰,150⁰