Odpowiedzi

2009-12-20T23:53:31+01:00
Wystarczy sprawdzić, kiedy 2x²+8x = 0
x²+4x = 0
x(x+4) = 0
x = 0 lub x = -4
Dla x = 0 - jest OK
dla x = -4 jest niedobrze, bo x=-4 nie należy do dziedziny
Bo mianownik musi być różny od zera, czyli x² - 16 <> 0
czyli x <> +-4
Czyli jedyne miejsce zerowwe to 0
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T23:55:17+01:00
Wyznacz miejsca zerowe:
y=2x2+8x/x2-16 x∈R\{-4,4}

y=0 wtw 2x2+8x=0
2x(x+4)=0
x=0∈R\{-4,4} ∨x=-4 nie ∈R\{-4,4}

czyli jedyne miejsce zerowe to x=0