Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T01:16:27+01:00
Α--β
2--4
α=2β

4 kąty

2*α i 2*β
α=2β więc
2*2β i 2β
w sumie 6β
suma wszystkich kątów = 360 st
360/6=β
β=60 st
α=2β
α=120 st
2 5 2
2009-12-21T01:18:06+01:00
Suma miar sąsiednich katów równoległoboku=180⁰
stosunek 2:4 oznacza że te 180 ⁰ masz podzielić na 2+4=6 częśc i
180:6=30⁰ ma 1 część
czyli jeden z kątów ma 2×30⁰=60⁰,,, a drugi ma 4×30⁰=120⁰
odpkąty równoległoboku mają 60 i 120⁰
pozdrawiam
4 4 4
2009-12-21T01:34:10+01:00
Znajdź miary kątów wewnętrznych równoległoboku wiedząc że miara sąsiednich kątów pozostają w stosunku 2 : 4

kąty:
x
2x
x+2x=180⁰
3x=180⁰
x=60⁰
2x=120⁰

kąty wynoszą więc: 60⁰,60⁰,120⁰,120⁰
2 4 2