Oblicz masy cząsteczkowe podanych substancji: Cl2, P4, KBr, H2S, NH3, Na2SO4, (NH4)2CO3, Mg3(PO4)2, MgO, NaF, CaO, H2SO4

PROSZE POMÓŻCIE MI W TYM. ROZWIĄZANIA CHCIALA BYM Z WSZYSTKIMI DZIAŁANIAMI(NIE TYLKO ODPOWIEDZI)

TO ZADANIE JEST W PODRĘCZNIKU DLA KLAS 1GIM CHEMIA NOWEJ ERY, STR.91, ZAD3. I JESZCZE ZAD. 4,5 i6.
ODPOWIEDZI PROSZE PRZYSYLAC DO DZISIAJ DO GODZ.20.00
Z GÓRY DZIĘKUJE!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T10:02:10+01:00
MCl2=35,5u*2=71u
mP4=31u*4=124
mKBr=39u+80u=119u
mH2S=1u*2+32u=34u
mNH3=14u+3*1u=17u
mNa2SO4=23u*2=32u+16u*4=46u+32u+64u=142u
m(NH4)2CO3=2*14u+8*1u+12u+3*16u=28u+8u+12u+48u=96u
mMg3(PO4)2=3*24u+2*31u+8*16u=72u+62u+128u=262u
mMgO=24u+16u=40u
mNaF=23u+19u=42u
mCaO=40u+16u=56u
mH2SO4=2u+32u+64u=98u
166 4 166
o matko jakie to trudne
Yyyyyy Boże nie umiem
izi :D
o rany jakaś masakra nic nie kumam
Wystarczy temat przeczytać. :)
2009-12-21T10:16:50+01:00
MCl₂ = 35,5u × 2 = 71u
mP₄ = 31u × 4 = 124
mKBr = 39u + 80u = 119u
mH₂S = 1u × 2 + 32u = 34u
mNH₃ = 14u + 3 × 1u = 17u
mNa₂SO₄ = 23u × 2 = 32u + 16u × 4 = 46u + 32u + 64u = 142u
m(NH₄)₂CO₃ = 2 × 14u + 8 × 1u + 12u + 3 × 16u = 28u × 8u + 12u + 48u = 96u
mMg₃(PO₄)₂ = 3 × 24u + 2 × 31u + 8 × 16u = 72u + 62u + 128u = 262u
mMgO = 24u + 16u = 40u
mNaF = 23u + 19u = 42u
mCaO = 40u + 16u = 56u
mH₂SO₄ = 2u + 32u + 64u =98u
161 4 161