Odpowiedzi

  • izzq
  • Początkujący
2009-12-21T12:21:17+01:00
Babcia miała 40 lat, było to 20 lat temu, teraz ma 60. Dziadek 20 lat temu miał tyle co teraz babcia, czyli 60.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T12:24:53+01:00
Dziadek- X lat.
wiek babci 140 - X
Ile lat temu dziadek miał tyle lat, co teraz ma babcia?
X - (140 - X) =2*X - 140
Ile babcia miała wtedy lat? (140 - X) - (2*X - 140) = 280 - 3*X
miała połowę lat obecnego dziadka, czyli X/2

280 - 3*X = X/2
280=7/2*X
X=80.

Babcia miała 40 lat i było to 20 lat temu, teraz ma 60. Dziadek 20 lat temu miał tyle co teraz babcia, czyli 60
1 5 1
2009-12-21T13:21:47+01:00
To na lekcji rozwiązywałem kilka lat temu ;)
Wynik był taki a obliczeń nie pamiętam

Babcia ma 60 la
Dziadek ma 80 lat