Odpowiedzi

2009-09-14T19:58:17+02:00
System operacyjny
oprogramowanie zarządzające sprzętem komputerowym

* system operacyjny czasu rzeczywistego (RTOS)
* systemy operacyjne czasowo niedeterministyczne
* systemy z wywłaszczaniem zadań
* systemy bez wywłaszczania
* otwarte systemy operacyjne
* wbudowane systemy operacyjne
* programowe
* sprzętowe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T20:20:07+02:00
System Operacyjny , to łącznik pomiędzy użytkownikiem a urządzeniem (hardware) równocześnie jest on swoistą macierzą do instalowania programów (software) oraz wykonywania zadań (algorytmów)

MS-DOS
MS-DOS 2.0
MS-DOS 3.0
OS/2 Warp 1.0
Windows 1.0
Windows 2.0
Windows 3.0
MS-DOS 5.0
OS/2 Warp 2.0
Windows 3.1
Windows NT
OS/2 Warp 3.0
Windows 95
OS/2 Warp 4.0
Windows 98 *
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

( równocześnie na jądrach 98 00 XP Vista 7 - wychodzą wersje serwerowe np. Enterprise Web)

Około roku 85' powstaje projekt Linux
1 5 1