Podstawą ostrosłupa prawidłowego czworokątnego ABCDS jest kwadrat ABCD. Pole trójkąta równoramiennego ACS jest równe 120 oraz IACI:IASI=10:13. Oblicz pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa.

Proszę o obliczenia. Powinno wyjść 20√313. Pierwszą odp uznam za najlepszą

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T14:37:16+01:00
Axh/2=120 wzor na pole trojkata ACS
proporcje odcinkoe AC do AS 10:13 czyli AS =1,3 AC
obliczamy h tego trojkata
1/2AC*2+h*2=1,3AC*2 *do potegi
po obliczeniu tego wychodzi ze h=12/10 AC
przyrownujemy a x h=120 czyli h=240/a do h= 12/10AC a=AC
12/10AC=240/a czyli 12/10AC=240/AC
z tego wychodzi Ze AC =10^2 ^ pierwiastek
AS=13^2
pole ostroslup to kwadrat wiec Ac to przekatna czyli boki kwadratu maj wymiar 10 bo D= a^2 w tymwypadku a= AC
obliczamy h sciany bocznej
13^2*2=5*2+h*2 z tego wychodzi ze h sciany bocznej rowne jest ^313
pole scian bocznych rowna sie 10 x ^313/2 =5 ^313 i to pomnoz pr
zez 4 i masz wynik 20^313













































8
3 5 3
2009-12-21T14:38:54+01:00