Spośród podanych związków frazeologicznych :
- ciemności Tartaru
- koszula Dejaniny
- nić Ariadny
- olimpijski spokój
- pięta Achillesa
- róg obfitości
- stajnie Augiasza
- syzyfowa praca
wybierz dwa i ułóż z nimi zdania.
Proste zadania, ale ja dzisiaj w ogole nie moge sie skupic.
Zdanie mają być "na poziomie I technikum" jak to określiła nasza polonistka.
Oczywisce za najlepsze zdania wybiorę najlepszą odpowiedz.
Pozdrawiam :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T20:03:23+02:00
Mój pokój wygląda jak stajnia Augiasza.
Wyrywanie chwastów w ogródku to syzyfowa praca.
Moją piętą Achillesa jest bieganie.
2009-09-14T20:08:26+02:00
Moim zdaniem pracę którą wykonywala pani zofia była przysłowiową Syzyfowa pracą
Pięta Achillesa to słaby punkt którym u Basi jest właśnie matematyka