Zad 1
narysuj koło o środku w punkcie W i promieniu 1,5cm oraz:
a) narysuj to koło w skali :1,
b)narysuj w obu kołach dwie prostopadłe srednice,
c)napisz,jakie są dlugości średnic narysowanych kół.

Zad.2
Prostokąt ma wymiary 71 i jedna druga m (chodzi o ułamek) i 3 i trzy czwarte m (też chodzi o ułamek).Jego obwód w skali 2:1 jest równy:
a. 22i jedna drugam(chodzi w odpowiedziach a,c o ułamki)
b. 15m
c. 7 i jedna drugam
d. 45m

Zad.3
Trójkąt MAK ma wymiary:8cm,6cm,5cm. Skonstruuj trójkat MAK w skali 1:2.

Zad.4
Dany jest kwadrat o boku 8dm. Skonstruuj ten kwadrat w skali 1:10. Oblicz obwód narysowanego kwadratu


PS.Proszę o rozwiązanie wszystkich zadań prawidłowo inaczej zgłoszę spam. Proszę postarajcie się
to ma byc na poziomie klasy szkoły podstawowej w najprostszy sposób daje najlepszą :]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:13:04+01:00
Zad 1.
jak chcesz narysować kolo o promirniu w zalączniku ci dam jak wygląda 1,5 to ustaw cyrkiel na 1,5 cm w: skali 1:1* to takie same prostopadle (np. odcinki) to przecinają się pod kątem prostym, a średnica to najdluższy promien ktory przechodzi przez środek okręgu srednice są dwa razy dluzsze od promieni, czyli wynoszą 3 cm

zad 2.
prostokąt = 71 m + 1/2m (50 cm)= 71m 50 cm + 3/4(75cm) = 72m 25 cm skala 2:1 powiększone 2 razy, czyli 72,25*2= 144, 50 i mi sie wydaje ze ktos się pomylil ale bardzo cie prosze (jeśli mam zle) to nie zgłaszaj spam plis bo mi sie wydaje ze mam dobrze

zad 3.
musisz to narysowac więc musisz narysować trójkąt o bokach 4,3, i 2,5

zad 4.
8dm = 80 cm w skali 1:10 - pomniejszone 10 razy czyli 8 cm
kkw adrat ma 4 takiej samej dlugosci boki więc : 8cm*4= 32 cm


zrobilam wszystkie zadania ale z jednym mialam problem wiec bardzo proszę żebys nie zglaszala spam
moj tata mi pomagal mi i mowi ze te wersje sa jakos zle więc zobacz, możże żle przepisalas z zeszytu lub nie wiem z czego
18 4 18
2009-12-21T20:54:08+01:00
Zad.3
narysuj sobie trójkąt prostokątny podstawa ma 5,przyprostokątna ma 6.a przeciwprostokątna ma 8.
każdy bok podziel przez dwa bo mabyc trójkąt w skali 1:2
czyli podstawa 2,5 przyprostokątna 3 a przeciwprostokątna ma 4
Proszę
9 3 9