Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:10:30+01:00
12 godzin = 360 stopni. // dzielimy przez 12, aby otrzymać ilość stopni na jedną godzinę:
1 godzina = 30 stopni // 1 godzina, to 60 minut
60 min = 30 stopni // dzilimy przez 60, aby uzyskać ilość stopni podczas 1 minuty i mamy:
1 min = 0.5 stopnia
skoro 1 stopień to 60', to x stopni, to x*60minut kątowych, co nam daje:
0.5 * 60 = 30'

Obliczenia bez komentarzy:
12h=360° /:12
1h=30°=60m /:60
1m=0.5°
1m=30'

licze na naj... pozdro (;
9 4 9
2009-12-21T15:10:32+01:00
W ciagu godziny wskazowka obraca sie o 1/12*360 = 30 stopni
Czyli w ciagu minuty (1/60 gdoziny) ta wskazowka obroci sie o 0,5 stopnia, czyli 30 minut katowych
3 4 3