Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T22:42:03+02:00
Kąt ACB = α
tg α = 5/(5√3) = (√3)/3
czyli α = 30⁰
Kąt ACD jest kątem wewnętrznym trójkąta równobocznego, czyli ma 60⁰.
Wynika stąd, że kąt BCD = 90⁰, więc trójkąt BCD jest prostokątny.
2 5 2
2009-09-14T23:02:18+02:00
"Kąt ACB = α
tg α = 5/(5√3) = (√3)/3
czyli α = 30⁰
Kąt ACD jest kątem wewnętrznym trójkąta równobocznego, czyli ma 60⁰.
Wynika stąd, że kąt BCD = 90⁰, więc trójkąt BCD jest prostokątny. "

Bym się zgodził jakby było dane AB=5 i BC=5√3 ale jest dane AC=5 i BC=5√3 i ta treść coś nie bardzo jest w tym wypadku.
2 5 2