POSZUKAJ W TYM WIERSZU EPITETÓW,PORÓWNAŃ I PRZENOŚNI

W ostry mróz chłopek wiózł
Z lasu chrust na wozie,
Skrzypi coś, oś nie oś,
Trzaska chrust na mrozie.

Tężał mróz, wicher rósł,
Pędząc jak w sto koni,
Trzeszczy wóz, trzeszczy mróz,
Chłop zębami dzwoni.

Szkapa: brr! chłop jej: prr! -
A podwozie zgrzyta,
Gwiżdże wiatr, śwista bat,
Stukają kopyta.

Chrzęst i brzęk, zgrzyt i stek,
Hałas jak w fabryce!
Mniejszy mróz, lżejszy wóz
Przy takiej muzyce.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:21:13+01:00
Epitety: ostry mróz, mniejszy mróz, lżejszy wóz.
Porównania: pędząc jak w sto koni, hałas jak w fabryce
Przenośnie: ostatnia zwrotka.
2 5 2
2009-12-21T16:13:05+01:00
Porównania:
Pędząc jak w sto koni,
Hałas jak w fabryce!
Epitety:
Ostry mróz,
Mniejszy mróz,
Lżejszy mróz




2 5 2
2009-12-21T18:47:21+01:00
Epitety: ostry mróz,mniejszy mróz,lżejszy wóz.
porównania: pędząc jak w sto koni,hałas jak w fabryce
przenośnie:końcowa zwrotka cała
2 5 2