Odpowiedzi

2009-12-21T15:37:10+01:00
1.
u=v+5
1/3 u=1/2v

1/3 *(v+5)=1/2v
1/3 v + 5/3 = 1/2 v
5/3=1/2v-1/3v
5/3=1/6v
v=30/3
v=10

u=v+5
u=15

2.
2u=5v
2v=u+2

u=5/2v

2v=5/2v+2
2v-5/2v=2
-1/2v=2
v=-4

2u=5v
2u=-20
u=-10


Układ równań ;)

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:39:51+01:00
Znajdź liczby u i v,wiedząc,że:
a) liczba u jest o 5 większa od v,a trzecia część liczby u jest równa połowie liczby v.

u=v+5
1/3u=1/2v

1/3(v+5)=1/2v
1/3v+5/3=1/2v
5/3=3/6v-2/6v
1/6v=10/6
v=10

u=10+5
u=15

b)liczba 2 razy większa od u jest o 5 większa od liczby v,a liczba 2 razy większa od v jest o 2 większa od u.

2u=v+5
2v=u+2

v=2u-5
u=2v-2

v=2(2v-2)-5
v=4v-9
-3v=-9
v=3

u=2*3-2
u=4

1 5 1