W atlasie szkolnym na mapie w skali 1 : 1500000 odległość miedzy naszą miejscowością a Warszawą w linii prostej wynosi 12 cm. Ile kilometrów w rzeczywistości wynosi odległość w linii prostej między tymi miejscowościami?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:31:38+01:00
1500000cm=15000m=15km 15km*12cm=180km Proszę bardzo :))
2009-12-21T15:34:00+01:00
Skala 1: 1500000
d=12cm
D= 15km * 12cm :1cm
D= 180km
odp. odległość rzeczywista między nasza miejscowością a Warszawą wynosi 180km.
2009-12-21T15:49:05+01:00
1:1500000
12cm--x
12cm/1 * 1500000=18000000cm=180km
ta odległość w rzeczywistości wynosi 180km