Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:37:56+01:00
Pewien kowboj jechał przez pustynie do baru, gdzie był umówiony ze swoją dziewczyną. Drogę zatarasował mu inny kowboj, któremu podobała się jego ukochana. Od razu umówili się na pojedynek. Ustawili sie naprzeciwko siebie i zaczelo sie odliczanie. Dziewczyna kowboja wyszla z baru i przygladala sie z rozpacza rywalizacji. Nie chciala, by jej chlopakowi sie cos stalo i uderzyla z tylu w glowe drugiego mezczyzne ogromnym kaktusem, az ten padl na ziemię. Dziewczyna wraz ze swoim chlopakiem wsiedli na konia i odjechali cieszac sie , ze nie byl potrzebny im rewolwer.
4 4 4
2009-12-21T17:13:58+01:00
Do czasu pojawienia się białych osadników z Europy, Amerykę Północną zamieszkiwali tylko Indianie. Pierwsi przybysze ze Starego Kontynentu zakładali swoje osady głównie w pobliżu wschodniego wybrzeża. Sytuacja zmieniła się w 1803 r., kiedy terytorium niedawno utworzonych Stanów Zjednoczonych gwałtownie się powiększyło, gdy amerykański rząd kupił dawne kolonie francuskie a potem także Florydę. Do połowy XIX w. zajął też Teksas, Kalifornię i Nowy Meksyk. Wówczas miliony białych osadników ruszyły krytymi wozami w stronę Pacyfiku na podbój tych rozległych ziem, które zaczęto nazywać Dzikim Zachodem. Pojęcie to przestało obowiązywać pod koniec XIX w., gdy zakończyły się walki z Indianami, a na zachodnich ziemiach Ameryki Północnej powstała część linii kolejowej i wybudowano nowoczesne miasta.Wkrótce po uzyskaniu niepodległości przez Stany Zjednoczone (po wojnie w latach 1775-1783) liczba ludności tego kraju szybko rosła, głównie na skutek imigracji z Europy (oraz handlu niewolnikami). Amerykańska ziemia była bardzo tania, a ludzie mieli szansę rozpocząć nowe życie w miejscu, które mogli dowolnie zagospodarować.Dziki Zachód zamieszkiwali Indianie, dla których biali ludzie stanowili poważne zagrożenie. W miarę możliwości stawiano im opór. Tubylcy wygrywali niektóre bitwy (np. pod Little Big Horn w 1876 roku), choć dysponowali znacznie prymitywniejszą bronią niż amerykańskie colty, czy winchestery. Jednak przybysze ze Starego Kontynentu zarówno pod względem liczebności, jak i wyposażenia mieli przewagę nad Indianami. Ponadto wielu czerwonoskórych zmarło wskutek sprowadzonych przez Europejczyków chorób.
2 3 2