O pewnej pełnej godzinie kąt między wskazówką minutową a godzinową był równy 120 stopni.Po upływie 30 min wynosił 45 stopni.Ile wyniesie miara tego kąta po kolejnych 30 min.

odpowiedzi są takie
a)75 stopni
b)90 stopni
c)135 stopni
d)150 stopni


prosze pomóżcie

2

Odpowiedzi

2009-12-21T15:37:25+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:39:18+01:00
30 min + 30 min = 60 min = 1 godzina

czyli należy określić ile stopni to 1 godzina

zegar czyli koło ma 360 stopni . w sumie jest 12 godzin więc tylko należy podzielić

360 : 12 = 30 stopni

teraz tylko do początkowych danych dodać 30 stopni czyli

120 + 30 = 150 stopni
1 5 1