Muszę z tego zadania ułożyć układ równań i rozwiązać.
mógłby ktoś to zrobić dokładnie?
oto zadanie:

Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m² wody zimnej i 7m³ wody ciepłej. Zapłacili za to 54 zł. W kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej o 6m³ wody ciepłej zapłacili 50 zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same. Ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej?

z góry dzia :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:40:17+01:00
X - woda zimna [cena]
y - woda ciepła [cena]

6x + 7y = 54/ * 7
7x + 6y = 50/ * (-6)

42x + 49y = 378
-42x - 36y = - 300
13y = 78

y = 6
6x = 54 - 7*6

y=6
6x = 54 - 42

y = 6
6x = 12/ : 6

y = 6
x = 2
2009-12-21T15:44:21+01:00
X-woda ciepla
y-woda zimna
7x+6y=54/6
6x+7y=50/-7
42x+36y=324
-42x-49=-350
-13x=-26
x=2
7x+6y=54
14+6y=54
6y=54-14
6y=40/6
y=6.6
odp; zimna woda kosztowala 2 zl a ciepla 6.60zl
2009-12-21T15:44:24+01:00
X - zimna woda
y - ciepła
Metoda przeciwnych współczynników
6x + 7y = 54 / * (-7)
7x + 6y = 50 /*6

-42x - 49y = - 378
42x + 36y = 300

- 13y = - 78 /: (-13)
y = 6

Podstawiamy do równania
6x + 7 * 6 = 54
6x = 54 -42
6x = 12
x = 2
Odp. Zimna woda kosztowała 2 złote za m³ , a ciepła 6 złotych/1m³