W grupie 16 osób przebywających w klasie 75% stanowiły dziewczynki.W pewnym momencie do klasy weszły jeszcze 2 dziewczynki i dwóch chłopców i wskutek tego:
a)procent chłpoców w tej grupie zmalał,a dziewczyn wzrósł
b)procent chłpoców w tej grupie wzrósł a dziewcząt zmalał
c)procent dziewcząt w tej grupie zmalał a chłpoców się nie zmienił
d)procent chłpoców w tej grupie zmalał a dziewcząt sie nie zmienił

pomóżcie pliss

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:45:08+01:00
16 ×75% = 16 × 3/4 = 12 dziewczynek
100% - 75% = 25%
25% × 16 = 4 chłopców
12 + 2 = 14
4 + 2 = 6

16 + 2 + 2 = 20 osób
14/20 = 70/100 = 70%
6/20 = 30/100 = 30%

70% < 75%
30% > 25%

odp.b)procent chłopców w tej grupie wzrósł a dziewcząt zmalał
2009-12-21T15:47:12+01:00
100%-16
75%-x
dziewczyn było 12 a chłopców 4
po przyjściu było
20 osób
14 dziewczyn
6 chłopców
100%-20
x%-14
x=17%
Po dojści 2 dziewczyn i 2 chłopców procent dziewczyn zmalał i wynosił 70% odpowiedz b