1.pasy krajobrazowe polski?
2.kraina geograficzna w,której lezy szlak orlich gniazd
3.nazwa centralnej części niziny mazowieckej-scharakteryzuj ja
4.definicja gołoborzu-
5.trzy atrakcje turystyczne na pojezierzach
6.w jaki sposób powstaje wybrzerze klifowe

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:26:00+01:00
1.pas pobrzeża
pas pojezierzy
pas nizin środkowopolskich
pas wyżyn i gór starych
pas kotlin podgórskich
pas gór młodych
2.Wyżyna Krakowsko-Częstochowska
3. Jest to Kotlina Warszawska.Jest to najniższa część niziny Srodkowomazowieckiej. Leży w rozszerzeniu Wisły i ujściu Narwi.Ma powierzchnię1716 km2. Wyróżnia się dwa poziomy terasowe: zalewowy(dominują łąki i pastwiska) oraz piaszczysty(wydmy i lasy stworzone przez człowieka).
4.Gołoborza to ostrokrawędziste bloki skalne pokrywające pewien obszar.Występują powszechnie w Łysogórach.
5.Najpierw jest wysoki brzeg morski.Fale podmywają go i zaczyna się tworzyć prawie pionowa ściana klifu. Potem w samym dole ściany tworzy się nisza która jest ciągle podmywana przez fale i przez to brzeg morski cofa się tworząc klif.
52 4 52
2009-12-21T18:06:35+01:00
1. pas gór , pas wyrzyn , pas kotlin , pas nizin srodkowopolskich , pas pojezierzy , pas pobrzezy .
2. kotlina Krakowsko - częskochowka
3. kotlina warszawska .
4. są to góry na których leżą kamienie .
5. pływanie łódką , oglądanie zwierząt i roślin .
6. jest to wysoki brzeg i powstaje przez szkormu kiedy wymywaja one spod góry .....
48 4 48