Zad.1 Wykonaj doświadczenia, zapisz obserwacje i sformułuj wnioski.

a)Przygotuj dwie szklanki-jedną z zimną wodą, a drugą z goracą. Wsyp do nich po pół łyżeczki soli kuchennej.
Obserwacje:...........................................................................................
Wniosek Szybkość rozpuszczania zależy od..............................


b)Przygotuj dwie szklanki z zimną wodą. Do każdej wsyp po pół łyżeczki soli kuchennej, a następnie mieszaj roztwór tylko w jednej szklance.
Obserwacje..............................................................................
Wniosek: Szybkość rozpuszczania zależy od.............................................

za uzupelnienie dam naj :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:49:41+01:00
A)Obserwacje: Sól rozpuszcza się w gorącej wodzie.
Wniosek:Szybkość rozpuszczania zależy od temperatury wody.
b)Obserwacje: Sól rozpuściła się szybciej w pomieszanej wodzie.
Wniosek:Szybkość rozpuszczania zależy od tego jak rozdrobnimy substancje.
2009-12-21T15:50:38+01:00
A) obserwacje: sól w gorącej wodzi się rozpuszcza, a w zimnej nie.
wniosek:Szybkość rozpuszczania zależy od temperatury cieczy.
b)Obserwacje: Przy mieszaniu roztworu w zimnej wodzie sól się rozpuści.
Wniosek: Szybkość rozpuszczania zależy od ruchu cząsteczek cieczy.