Zad.1 Wykonaj doświadczenia, zapisz obserwacje i sformułuj wnioski.

a)Przygotuj dwie szklanki-jedną z zimną wodą, a drugą z goracą. Wsyp do nich po pół łyżeczki soli kuchennej.
Obserwacje:...........................................................................................
Wniosek Szybkość rozpuszczania zależy od..............................


b)Przygotuj dwie szklanki z zimną wodą. Do każdej wsyp po pół łyżeczki soli kuchennej, a następnie mieszaj roztwór tylko w jednej szklance.
Obserwacje..............................................................................
Wniosek: Szybkość rozpuszczania zależy od.............................................

za uzupelnienie dam naj :D

3

Odpowiedzi

2009-12-21T15:46:53+01:00
A)
Obserwacje: Sól rozpuszcza się szybciej w gorącej wodzie
Wniosek Szybkość rozpuszczania zależy od temperatury


b)
Obserwacje szybciej rozpuszcza sie roztwor w szklance gdzie mieszamy
Wniosek: Szybkość rozpuszczania zależy od..mieszania

2009-12-21T15:47:32+01:00
A)Obserwacje: Sól rozpuszcza sie szybciej w szklance z gorąca wodą
Wnioseki: .... od temperatury rozpuszczalnika
b) Obserwacje
Soł rozpuściła sie szybciej podczas mieszania.
Wnioski: ... od mieszania (mechanizmu mieszania?)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T15:48:01+01:00
A) Obserwacje: sól szybciej rozpuszcza się w goracej wodzie
Wniosek: Szybkość rozpuszczania wody zależy od rodzaju rozpuszczalnika i temperatury.

b)Obserwacje: szybciej rozpuszcza się sol, której roztwór poddajemy mieszaniu.
Wniosek: szybkość rozpuszczania wody zależy od sposobu rozpuszcznia.
1 5 1