W naczyniu o kształcie walca znajduje się woda wywierająca pewne cisnienie na dno.Do naczynia dolano tyle wody ze jej ilosc podwoiła sie.wskutek tego cisnienie na dno:
a)wzrosło dwukrotnie
b)zmalało dwukrotnie
c)wzrosło czterokrotnie
d)zmalało czterokrotnie

jesli rozwiążecie to prosze o wytłumaczenie dlaczego :)

2

Odpowiedzi

2009-12-21T16:04:07+01:00
A)wzrosło dwukrotnie

Ponieważ jak masz 5l wody i przykładowo wywiera nacisk 10, to po nalaniu kolejnych 5l wody nacisk bedzie o 10 większy, czyli nacisk wynosi 20.

Co do jednostek ciśnienia to nei wiem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:09:15+01:00
Jeżeli objętość walca zwiększymy dwukrotnie, to wysokość słupa cieczy również wzrośnie dwukrotnie. Wzór na ciśnienie hydrostatyczne p to p = ρ*g*h.

I tak:
p1 = ρ * g * h
p2 = ρ * g * 2 * h (bo wysokości jest dwa razy większa)

jeżeli dwójkę przeniesiemy na początek to:
p2 = 2 * p1

Ciśnienie po dolaniu wody wzrosło dwukrotnie.