Tato zamontować w ogrodku plastikowym okragly basen. za pomoca gumowego weza bedzie go napelnial woda . Zaplanuj pomiary , ktore pozwolaci obliczyc mase wody w calkowicie wypelnionym basenie, tzn.: a)wymien potrzebne przyrzady, b) wymien kolejne czynnosci i pomiary, ktore masz zamiar wykonac, c) podaj dodatkowe dane , np. z tablic , ktore bede\a ci potrzebne do obliczen

3

Odpowiedzi

2009-12-21T16:19:58+01:00
A) miarka

b)
1. Za pomocą miarki zmierz średnicę basenu.
2. Za pomocą miarki zmierz wysokość basenu.
3. Wypełnij basen wodą.
4. Ze wzoru na objętośc walca wyznacz objętość nalanej wody.
5. Ze wzoru na gęstość wyznacz masę wody.

c)

gęstość wody: ρ = 1000 kg/m^3
wzór na gęstość: ρ = m/V z tego wynika, że m = ρ * V
wzór na objętość walca: V = π * (d/2)^2 * h, gdzie d to średnica, a h to wys.

końcowy wzór: m = ρ * π * (d/2)^2 * h
3 4 3
2009-12-21T16:24:01+01:00
A) potrzebne przyrządy to licznik przepływu cieczy gumowy waż i basen.
b) zmontowanie sprzętu bo napełnieniu basenu odczytać objętość i wykonać obliczeni fizyczne z gęstością
C) gęstość wody

lub
a) miara
b) zmierzyc średnice basenu i wysokość i obliczyc objętość z wzoru v=2Лr²8H
obliczyc mase z wzoru d=m/v
c) gęstość cieczy
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T16:55:45+01:00
A) miarka lub gigantyczna linijka

b)
1. zmierz średnicę basenu za pomocą miarki.
2. używając miarki zmierz szerokość basenu.
3. Basen wypełnij czystą wodą.
4. Ze wzoru na objętośc walca wyznacz objętość nalanej wody.
5. wyznacz masę wody ze wzglęgu na gęstość.

c)

gęstość wody: p = 1000 kg/m3
gęstość (wzór) : p = m/v

ps.też miałam takie zadanie jesli pomogłam daj najlepszą odpowiedż ;]
2 5 2