Pomó•żcie mi rozwiazac te zadania za Pomoca RÓWNAŃ!!pliskaa ważne!! ;) jak cos są to zadania z matematyki wokół nas 1gimnazjum . zadanie 2 na 171 i 6 na 172 . za jednakowe zezyty i długopis Jacek zapłóacił 18 złotych. długopis jest o 2 razy drozszy od zeszytu .Ile kosztował długopis ?? tylko proze o rownania a nie zeby ktos obliczal w pamieci ;) za pomoca rownan !! z Doswiadczalnego pola zebrano razem 1800kg warzyw:ziemniaków,buraków i kapusty.Ziemniaków było5 razy więcej niż burakówa kapusty o 120 kg wiecej niz buraków.Ile kilogramów kazdego z warzyw zebrano .? za pomoca rownania dzieki z góryy ,...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:05:33+01:00
Hmm a ile tych zeszytów?Jeśli jeden to:
z+d=18
d=2z
3z=18
z=6
d=12

z+b+k=1800
z=5b
k=b+120
5b+b+b+120=1800
7b+120=1800
7b=1680
b=240
k=360
z=1200
2009-12-21T16:09:10+01:00
. za jednakowe zezyty i długopis Jacek zapłóacił 18 złotych. długopis jest o 2 razy drozszy od zeszytu .Ile kosztował długopis ??

x-długopis
y-zeszyt

x+y=18
x=2y

2y+y=18
x=2y

3y=18
x=2y

y=6
x=12

z Doswiadczalnego pola zebrano razem 1800kg warzyw:ziemniaków,buraków i kapusty.Ziemniaków było5 razy więcej niż burakówa kapusty o 120 kg wiecej niz buraków.Ile kilogramów kazdego z warzyw zebrano .?

2009-12-21T16:10:25+01:00

x=długopis
y=zeszyt

x=y+y
18=3y\:3
6=y

Zeszyt kosztował 6 zł,długopis 12zł.

x=ziemniaki x=5y
y=buraki
z=kapusta

1800=7y+120/-120
1680=7y\:7
240=y
Buraków było 240 kg,kapusty było 360 kg,a ziemniaków 1200kg.