Odpowiedzi

2009-12-21T16:19:23+01:00
Własności atomowe
Masa atomowa 222 u (najtrwalszy izotop)
Promień atomowy 120 pm
Promień walencyjny 145
Promień van der Waalsa 220
Konfiguracja elektronowa [Xe] 6s24f145d106p6
e⁻ na poziom energetyczny 2, 8, 18, 32, 18, 8
Elektroujemność 2,2 (Pauling)
– (Allred)
Stopień utlenienia 0, 2

Właściwości radonu są stosunkowo słabo znane, ze względu na jego wysoką radioaktywność. Radon należy do grupy gazów szlachetnych, które z definicji powinny być chemicznie obojętne. Mimo to znanych jest kilka jego związków na różnych stopniach utlenienia. Są to m.in. fluorki RnF2, RnF4, RnF6 oraz chlorek RnCl4. Ze względu na nietrwałość samego radonu nie mają one żadnych zastosowań.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:22:05+01:00
Radon (gaz szlachetny)
ma zastosowanie przy leczeniu nowotworu skóry,leczenie zachorowań związanych z przemianą materii , chorób stawowych i obwodowego układu nerwowego

własciwosci
1) radioaktywny
2)bezbarwny
3)ok 8 razy cieższy od gazów atmoswerycznych
4)chłodzony do punktu zamarzania (−71 °C), nabiera barwy żółtej, a poniżej −180 °C staje się pomarańczowo-czerwony
5)Emituje intensywną poświatę

mysle że pomogłem jezeli nie to priv
2 5 2