Wykonaj działania:
a)2/3-0,8 x 5/16 + 1 i 3/4 x 1 i 1/7
b)4,5 x 1 i 2/3 : 2 -(1 - 10/27 :5/6)
c)4 i 3/5 + 3,68 : 0,4 - 13i 11/15
d)(0,75 + 7/9) :(2,375 - 1 3/8)
e)4/5 - (1,2 x 5/12 - 0,4):1/8
f)(4,75 - 3 i 1/6) x 0,96 - (1 i 1/5 - 2,2 x 1/5)

A i jeszcze x- to jest razy
jeżeli chodzi o np.1 i 2/3 to znaczy że jedna cała i dwie trzecie ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-21T16:35:05+01:00
A)2 i 5/12
b)4 i 1/3
c)5 i 13/25
d)1/36
e)0
f)1 i 21/50
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:39:30+01:00
A)2/3-0,8 x 5/16 + 1 i 3/4 x 1 i 1/7 = 2/3 - 1 + 2 = 1 i 2/3
b)4,5 x 1 i 2/3 : 2 -(1 - 10/27 :5/6) = 15/2 x 12 - 15/27 = 2 i 1/5
c)4 i 3/5 + 3,68 : 0,4 - 13i 11/15 = 4,60 + 9,2 - 13 11/15 = 1/15
d)(0,75 + 7/9) :(2,375 - 1 3/8) = 4/3 : 1 = 1 i 1/3
e)4/5 - (1,2 x 5/12 - 0,4):1/8 = 4/5 - 1/10 : 1/8 = 0
f)(4,75 - 3 i 1/6) x 0,96 - (1 i 1/5 - 2,2 x 1/5) = 1 i 7/12 x 0,96 - 19/15 = 0,76
2009-12-21T18:05:44+01:00
A)2 i 5/12
b)4 i 1/3
c)5 i 13/25
d)1/36
e)0
f)1 i 21/50