Odpowiedzi

2009-12-21T16:21:22+01:00
Kultura duchowa-nasze uczucia, tradycje, poglądy, wiara,
kultura moralna-elementy tworzące kulturę przez stabilizację systemu społecznych interakcji, który został osiągnięty na drodze modyfikacji postaw i kategoryzacj
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:23:25+01:00
"uprawa, dbać, pielęgnować, kształcenie") – termin wieloznaczny, pochodzący początkowo o("uprawa ziemi"), interpretowany w różny sposób przez przedstawicieli różnych nauk. Kulturę można określić jako ogół wytworów ludzi, zarówno materialnych, jak i niematerialnych: duchowych, symbolicznych (takich jak wzory myślenia i zachowania).

Najczęściej rozumiana jest jako całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa. Bywa utożsamiana z cywilizacją. Również charakterystyczne dla danego społeczeństwa wzory postępowania, także to, co w zachowaniu ludzkim jest wyuczone, w odróżnieniu od tego, co jest biologicznie odziedziczone.


Kultura duchowa: wierzenia, wiedza, literatura i wszelkiego rodzaju piśmiennictwo, sztuka, w tym: sztuki plastyczne, teatr, muzyka, film, a także wszystko co należy do wytworów umysłu, np. filozofia

kultura moralna-elementy tworzące kulturę przez stabilizację systemu społecznych interakcji, który został osiągnięty na drodze modyfikacji postaw i kategoryzacj
1 5 1