Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:54:04+01:00
1.A)C3H8+5O2-->3CO2+4H20
C3H8+7/202-->3CO+4H20/*2
2C3H8+7O2-->6CO+8H20
C3H8+2O2-->3C+4H20
B)C7H16+11O2-->7CO2+8H20
C7H16+15/2O2-->7CO+8H2O/*2
2C7H16+15O2-->14CO+16H20
C7H16+4O2-->7C+8H20
5. w załaczniku
6. 2,3-dimetylobutan
b)2,2-dibromo-3metylopentan
c)3,3-dimetylopentan
d)4-etyloheptan
e)1,1,1-tribromo-2,3-dichlorobutan
f)3,4-dichlorobutan
g)3-bromopentan
P.S Mam ten sam podręcznik z chemi ;p robiłam te zadania na poczatku pażdziernika ;p
3 4 3
2009-12-21T17:07:58+01:00
1. spalanie całkowite:
- propan
C3H8 + 5O2 ------> 3CO2 + 4H2O
- heptanu
C7H16 + 11O2 ------> 7CO2 + 8H2O

półspalanie:
- propan
C7H16 + 7i1/202 -> 7CO + 8H20
- heptan
C7H16 + 15/2O2 -----> 7CO + 8H2O

niecałkowite:
- propan
C3H8 + 2 02 ------> 3C + 4H20
- heptan
C7H16 + 402 -> 7C + 8H20

2. a) cl
I
CH3 - CH2 - CH - CH2 - CH3

b) I
I
CH3 - C - CH3
I
CH3

c) CH3
I
CH3 - C - CH2 - CH2 - CH3
I
CH3

d) CH3 CH3
I I
CH3 - CH2 - C - CH - CH2 - CH3
I
CH3

e) CL
I
CL - C - CH2 - CH2
I I
CL CL

f) BR BR CH3 BR
I I I I
CH3 - C - C - C - CH2
I I I
CH3 C2H5 CH3

g) CL CH3 CL CL
I I I I
CH2 - C - CH2 - CH - CH - CH - CH2 - CH3
I I
CH3 C2H5

3) a) 2, 3- dimetylobutan
b) 2, 2- dibromo - 3 - metylopentan
c) 3, 3- dimetylopentan
d) 3- propyloheksan
e) 1, 1, 1- tribromo- 2, 3- dichlorobutan
f) 1, 2, 3- trichloropropan
g) 2- bromo - 1 - metylobutan
2 4 2