Z kazdym z frazeologizmów uloz zdanie opisujac dowolna sytuacje z zycia codziennego.Nastepnie przekształć wypowiedzi tak aby przekazywaly ta sama tresc innymi slowami

przykład:
Nie lubiie ogladac telewizyjnych programow informacyjnych poniewaz podają w nich same hibowe wiesci
Nie lubiie ogladac telewizyjnych programow informacyjnych poniewaz podają w nich same tragiczne wiadomości
A związki takie:
OD ADAMA I ESY-OD POCZATKU
MEKI TANTALA-CIERPIENIE WYNIKLE Z NIEMOZLIWOSCI ZASPOKOJENIA CZEGOS
JUDASZOWE SREBRNIKI-ZAPLATA ZA ZDRADE
PUSZKA PANDORY-ZRÓDLO WIELKICH NIESZCZESC
RZUCAC PERLY PRZED WIEPRZE-DAWAC KOMUS COS DOBREGO
KOZIOL OFIARNY-CZLOWIEK NA KTOREGO INNI ZRZUCAJĄ ODPOWIEDZIALNOSC
WIEZA BABEL-OKRESLENIE LUDZI MOWIACYCH INNYMI JEZYKAMI
NIEWIERNY TOMASZ-CZLOWIEK KTORY NIE WIERZY W COS DOPOKIE NIE ZOBACZY
NIC ARIADY-COS CO POMAGA WTBRNAC Z KLOPOTOW
SYZYFOWA PRACA-CIEZKA PRACA

2

Odpowiedzi

2009-09-14T20:58:03+02:00
MEKI TANTALA
przy tablicy cierpie meki tantala.
przy tablicy cierpie niewyslowione meki
SYZYFOWA PRACA
sprzatanie pokoju to SYZYFOWA PRACA
sprzatanie pokoju to bezsensowna praca
NIC ARIADY
dobra sciagawka to NIC ARIADY
dobra sciagawka to wybawienie
NIEWIERNY TOMASZ
NIEWIERNY TOMASZ nie uwierzyl poki nie zobaczyl samochodu lesia
istna WIEZA BABEL jest na naszym niemieckim-nikt nikogo kompletnie nie rozumie na niemieckim
wywiadowka jest prawdziwa PUSZKA PANDORY(zrodlo nieszczesc)



22 3 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T22:35:48+02:00
Musze robić całą prace domową od adama i ewy.
Musze robić całą prace domową OD POCZATKU
Osoby po wypadku przezywaja męki tantala
Osoby po wypadku przezywaja CIERPIENIE WYNIKLE Z NIEMOZLIWOSCI ZASPOKOJENIA CZEGOS
Była przyjaciółka dostała judaszowe srebrniki
Była przyjaciółka dostała ZAPLATE ZA ZDRADE
Mateusz z ciekawości otworzył puszke pandory.
Mateusz z ciekawości otworzył ZRÓDLO WIELKICH NIESZCZESC
Ciocia często rzuca perły pod wieprze
Ciocia często DAJE KOMUS COS DOBREGO
Przewodniczący jest często kozłem ofiarnym
Przewodniczący jest często CZLOWIEKIEM NA KTOREGO INNI ZRZUCAJĄ ODPOWIEDZIALNOSC
Niemcy i Anglicy budują wieżę Babel
Niemcy i Anglicy mówią innym językiem
Mój przyjaciel to niewierny tomasz
Mój przyjaciel to CZLOWIEK KTORY NIE WIERZY W COS DOPOKIE NIE ZOBACZY
Koleżanka z klasy jest moją nicią ariady
Koleżanka z klasy jest kims kto pomaga wybrnąć z kłopotów
Niewolnicy wykonują syzyfową prace
Niewolnicy wykonują ciężka pracę.
43 4 43