Odpowiedzi

2009-12-21T16:49:29+01:00
Septuaginta przekład na język grecki z aramejskiego (III-II p.n.e)
Wulgata przekład na język łaciński z greki przez św.Hieronima (IV n.e)

46 ksiąg zawiera ST
27 ksiąg zawiera NT
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T16:54:07+01:00
Septuaginta - pierwsze tłumaczenie Biblii hebrajskiej na grekę.
Wulgata (od łac. versio vulgata, przekład rozpowszechniony, popularny) – przekład Biblii na łacinę wykonany przez św. Hieronima na przełomie IV/V w.
Stary Testament, Biblia Hebrajska, Pisma Hebrajsko-Aramejskie – starsza część Biblii, przyjęta przez chrześcijaństwo z judaizmu. Judaistyczna (a za nią protestancka) wersja obejmuje 39 ksiąg (tylko hebrajskich), katolicka zawiera 46, a prawosławna w sumie 50-53 (księgi hebrajskie i greckie z Septuaginty oraz niekiedy apokryfy).
Nowy Testament, Chrześcijańskie Pisma Greckie - druga, po Starym Testamencie, część Biblii chrześcijańskiej, powstała na przestrzeni 51-96 r. n.e.; stanowi zbiór 27 ksiąg.

3 3 3
2009-12-21T16:54:28+01:00
Septuginta to inaczej stary testament w wersji greckiej.
Wulgata to przekład Bibli na łacinę wykonany przez św. Hieronima na przełomie iV i V wieku. wulgata-z łac.versio vulgata-przekład rozpowszechniony, popularny.
Natchnienie- (biblijne) to bezpośredni, pozytywny i nadprzyrodzony wpływ Boga na umysł i wolę piszącego, dzięki czemu księga, która powstaje jest dziełem dwóch autorów: Boga i człowieka. Natchniona jest cała Biblia.
W starym testamencie jest 46 ksiąg, a w Nowym 27.
Biblia x Wujka to przeklad bibli na jezyk polski wykonany przez polskiego jezuitę. podstawą przekladu byla wulgata (już wiesz co to). Przekładu na Polski dokonano na zlecenie władz zakonnych za pozwoleniem papieża grzegorza XIII. opublikowano ją w 1599r.
pozdrawiam:)
1 1 1