Montaż instalacji gazowej w samochodzie kosztuje 2208 zł. Samochód spala średnio 7 litrów benzyny lub 8 litrów gazu na każde 100km drogi. Oblicz, po ilu miesiącach zwrócą się koszty instalacji, jeśli w ciągu miesiąca samochód przejeżdża średnio 2500 km . Zapisz obliczenia .

2

Odpowiedzi

2009-12-21T17:11:01+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:33:07+01:00
Montaż instalacji gazowej w samochodzie kosztuje 2208 zł. Samochód spala średnio 7 litrów benzyny lub 8 litrów gazu na każde 100km drogi. Oblicz, po ilu miesiącach zwrócą się koszty instalacji, jeśli w ciągu miesiąca samochód przejeżdża średnio 2500 km . Zapisz obliczenia .
Cena benzyny Cena gazu
3,70 zł/l 1,50zł/l

2500:100*7=175 L benzyny w miesiącu
2500:100*8=200 L gazu w miesiącu

175*3,70=647,50 zł Koszt benzyny w miesiącu
200*1,50=300 zł Koszt gazu w miesiącu

647,50-300=347,50 zł różnica (oszczędność) w kosztach

2208:347,50=6,35 miesiąca.... Ale , że mają być pełne miesiące, to koszt instalacji gazowej zwróci się po 7-miu miesiącach

Pozdrawiam