Odpowiedzi

2009-12-21T17:08:03+01:00
1) odejmij 54 stopnie 22 minuty i 26 stopni i 34 minuty ( odejmujesz bo na tej samej półkuli , jak by były na półkuli E i W to byś dadał/a)
2) wynik zamień na godziny ( godzina to 60 minut więć jak ci wyjdzie np. 100 stopni to zrób : 100:60= - godziny a po przecinku minuty
3) to co ci wyjdzie np. 3 godziny 2 minuty to odejmij od czasu np. gdzieś tam jest 12:00 to od 12:00 odejmujesz 3 godziny )
buziale ;*** pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:17:11+01:00
Oba kraje są na półkuli wschodniej.

Obliczany więc rozciągłość między nimi:
Los Angeles - Kair = ?
54 stopni 22 minuty E - 26 stopni 34 minuty E =
27 stopni 48 minuty
bo 1 stopień (rozciągłości) = 60 minut (rozciągłości)

Teraz liczymy różnicę czasu:
1 stopień (rozciągłości) to 4 minuty (czasu)
27 stopni to analogicznie 108 minuty
1 minuta (rozciągłości) to 4 sekundy (czasu)
48 minut to analogicznie 192 sekundy
108 minut + 192 sekund = 2 godziny 12 sekund

Odp. Różnica czasu wynosi 2 godziny 12 sekund.