Odpowiedzi

2009-12-21T17:04:46+01:00
1.
Stanisław Leszczyński w 1705 zawarł przymierze z królem szwedzkim zezwalające Karolowi XII na utrzymywanie wojska w Polsce oraz na werbunek żołnierzy. W kraju wybuchła wojna domowa pomiędzy zwolennikami Augusta II i Stanisława Leszczyńskiego ("jedni od Sasa, drudzy od Lasa").

2.
Rozbiur polski
Traktat Trzech Czarnych Orłów
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:08:45+01:00
1
Stanisław Leszczyński w 1705 zawarł przymierze z królem szwedzkim zezwalające Karolowi XII na utrzymywanie wojska w Polsce oraz na werbunek żołnierzy. W kraju wybuchła wojna domowa pomiędzy zwolennikami Augusta II i Stanisława Leszczyńskiego ("jedni od Sasa, drudzy od Lasa").

2.
naruszenie suwerenności wyboru władcy - w 1697 podczas elekcji Augusta II mocnego, na wybór nowego króla wpłynęła ostra deklaracja Piotra I, grożącego wojna w razie odrzucenia kandydatury elektora saskiego

-król pruski Fryderyk II fałszował polską monetę i porywał do armii mężczyzn z ziem polskich.
2 2 2
2009-12-21T17:14:04+01:00
Chętnie ci odpowiem bo własnie mam to na historii .więc tak
gdy byłs wojna pólnocna w 1700 roku ze szwecja między sasami a rosją też to oni .dzięki szwecji przeprowadzono w tym czasie wolna elekcje na którj szlachta wybrala stanisława Leszczyńskieho a wywalili Wettina i szlachta popierala leszczynskiego a inni wettina .Dlatego powstalo powiedzenie Jedni do lasa[leszczyńskiego]a drudzy do sasa [wettina bo zawiazał unie z sasami i dlatego sas.


2Między innymi ingerowała najbardziej Rosja z carycą Katarzyna 2
i to ona za czasów rządow Poniatowskiego doprowadziła do rozbiorów a pomogły jej prusy i austria ponieważ nie mogła wpłynac na zmiany.Wtrącała się w tamtym czasie we wszystkie sprawy wewnetrzne Polski.A rozbiór był bo chciało dostac ziemie w zamian za pomoc w zdobyciu tronu Poniatowskiemu .I dostała te ziemie bo Polska zniknęła z mapy świata na 123lata