Odpowiedzi

2009-12-21T17:12:21+01:00
Pentan C₅H₁₂m C₅H₁₂= 12*5+12=72 u

72u----100%
60u----x%C
x≈83%C

Penten C₅H₁₀ mC₅H₁₀ =5*12+10=70u

70u----100%
60u----x%C
x≈85,7%C






3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:16:54+01:00
Pentan C5H1

Najpierw liczysz masę molową penpanu:
5*12+12*1=72g/mol

Teraz dla węgla; mamy 5 atomy węgla, więc: 5*12=60g/mol

72g - 100%
60g - x

x=(60*100)/72= 83%

Penten C5H10
mC₅H₁₀ =5*12+10=70u

70g -100%
60g - x

x= 85,7%
6 3 6