Z tego fragmentu wypisz środki poetyckie :
Po wieczerzy i Sędzia , i goście ze dworu
Wychodzą na dziedziniec używac wieczoru ;
Zasiadają na przyzbach wysłanych murawą ;
Całe grono z posępna i cichą postawą
Pogląda w niebo , które zdawało sie znizac ,
Ścieśniac i cxoraz bardziej ku ziemi przybliżac ,
Aż oboje, skrywszy się pod zasłoną ciemną
Jak kochankowie , wszczęli rozmowę tajemną ,
Tłumacząc swe uczucia w westchnieniach tłumionych ,
Szeptach , szmerach i słowach na wpól wymówionych ,
Z których składa się dziwna muzyka wieczoru .

2

Odpowiedzi

2009-12-21T18:54:07+01:00
Epitet:cichą postawą , zasłoną ciemną , westchnieniach tłumionych , dziwna muzyka.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:55:17+01:00
Rymy :
dworu - wieczoru
murowaną - podstawą
tłumionych - wymówionych

Przenośnie :
Niebo, które się zniżało.