Tender to osobny wagon lub część parowozu do przewozu paliwa (węgl) i wody. Tender lokomotywy ma kształt prostopadłościanu o wymiarach : 2m x 2,5 m x 4m.

zad brzmi : zbiornik na wode zajmuje 30% objetosci wagonu opisanego powyzej. oblicz, ile maksymalnie litrom wody moze miec w zapasie ta lokomotywa.

[1 litr= 1dm³; 1m³ = 1 000 dm³]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:14:13+01:00
V= 2m x 2,5 m x 4m=20 m3
30% * 20 = 6m3

6m3= 6000dm3=6000l

Odp. Może mieć maksymalnie 6000l.
2009-12-21T17:19:24+01:00
V= 2*2,5*4= 20m3
30% z 20m3= 0,3*20= 6m3
6m3= 6000dm3
6000dm3= 6000l