Oblicz, koszt zużytego paliwa na trasie Wrocław-Olsztyn , przyjmując, że autokar zużywa średnio 35 litrów na 100 km, a średnia cena paliwa wynosi 3,60zł. Odległość między Wrocławiem a Olsztynem wynosi 464 km. Zapisz obliczenia .

3

Odpowiedzi

2009-12-21T17:21:36+01:00
35l/100km
100*3,6=360 - koszt zużytego paliwa na trasie 100km
100km - 360zł
464km - x zł
________________
100x=360*464
100x=167040 /100
x=1670,4zł

Odp. Koszt zużytego paliwa na trasie Wrocław-Olsztyn wyniesie średnio 1670,4zł.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Wuk
  • Początkujący
2009-12-21T17:23:03+01:00
100km-->35l
1km---> x
x=1*35/100 to jest proporcja
x=0.35l

1km-->0.35l
0.35l*464 km=162.4l
162.4l*3.60zł=584.64 zł

Odp:koszt paliwa wyniesie 584zł 64 gr

Pozdrawiam
2009-12-21T17:26:32+01:00
35-100
x=464
x=464*35/100
x=16240l

16240*3,60=58464

Odp.Koszt paliwa wynosi 584,64 zł.