Zadanie1
Boki trapezu równoramiennego mają długość 24 cm, 15 cm i 16 cm.Oblicz pole tego trapezu
Zadanie2
w trójkącie prostokątnym równoramiennym przeciwprostokątna ma długość 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta
Zadanie3
Jak wysoko sięga drabina malarska o długości 5m, rozstawiona na szerokość 3 m?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:01:29+01:00
1. w sumie tego zadania nie jestem pewna:
P=(a+b)×h /÷2
p=(15+16)×√560 /÷2
p=31√560 /÷2
p=15,5√560

a²+b²=c²
4²+b²=24²
16+b²=576
b²=576-16
b²=560/√
b=√560

2.zadanie w załączniku
2 5 2
2009-12-21T18:13:49+01:00
1)
p=(a+b)/2*h
h²+4²=15²
h²+16=225
h²=209
h=√209

p=(16+24)/2*√209
p=20√209

2)
a=x
b=x=h
p=ah/2
x²+x²=10²
2x²=100 /2
x²=50
x=√50=5√2

p=(5√2)²/2
p=50/2=25


3)
x²=3²+5²
x²=9+25
x²=34
x=√34m