Dwaj portretów malarze słynęli przed laty:
Piotr dobry, a ubogi; Jan zły, a bogaty.
Piotr malował wybornie, a głód go uciskał,
Jan mało i źle robił, więcej jednak zyskał.
Dlaczegoż los tak różni mieli ci malarze?
Piotr malował podobnie, Jan piękniejsze twarze


1.Jaka cecha zdecydowala o tym ze jan zyskał slawe i pieniądze, a Piotr żył w biedzie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:41:35+01:00
Ponieważ Jan upiększał wygląd klientów.Malował obrazy takie jakie ludzie chceili zobaczyć.Natomiast Piotr malował realistyczne portrety więc ludzie odrzucali jego prace.
3 3 3
2009-12-21T17:44:55+01:00
Jan małował piękiejszych ludzi, niż byli w rzeczywistości. Cecha, która zdecydowała o jego sławie to oszustwo, ale też próżność ludzi. Piotr malował ludzi takimi, jacy byli. Dlatego nie kupowali jego obrazów.
2 3 2
2009-12-21T17:45:08+01:00
Ludzie nie chcą znać prawdy o sobie, chcą widzieć siebie w pozytywnym świetle. Jan upiększał twarze portretowanych, tak aby byli zadowoleni, a Piotr, choć malował realistycznie, nie satysfakcjonował klientów, więc stał się biedakiem. Świadczy to o tym, że ludzie nie lubią widzieć siebie takimi, jakimi są.
2 3 2