Paweł z ojcem odwiedzili strzelnicę.Umowa była taka:Paweł wykonuje 5 strzałów.Za każde celne trafienie otrzymuje prawo wykonania dodatkowych dwóch strzałów.Razem Paweł wykonał 17 strzałów.Ile razy Paweł strzelił celnie?

Proszę również o uzasadnienie rozwiązania(napisać dlaczego takie rozwiązanie)

Z góry dzięki :):):)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:53:36+01:00
Paweł od początku mógł strzelić 5 razy, więc 17 - 5 = 12. Za każdy celny strzał otrzymywał 2 dodatkowe strzały, dlatego 12 : 2 = 6. Strzelił więc 6 razy (celnie).
1 5 1
2009-12-21T18:04:13+01:00
17-5=12
12/2=6

opis:
Wiemy, że Paweł wykonał 17 strzałów na początku umowy było pewne że może wykonac 5 strzałów wiec dlatego od wykonanych 17 odejmujemy 5. zostaje nam 12 strzałów dzielimy to na 2 bo tyle strzałów przysługiwało mu za trafny strzał wiec wychodzi nam że Paweł oddał 6 celnych strzałów
1 5 1