Doświadczenie 1

Przyrządy i materiały: strzykawka lekarska lub pompka rowerowa

1. Nabierz do strzykawki powietrza.
2. Wlot strzykawki zasłon palcem i naciskaj na tłok.
3. Dlaczego mogłeś sprężyć powietrze?
.....................................................................................................................................................................................................................4. Przestań naciskać tłok strzykawki.
5. Zaobserwuj i zapisz, co się dzieje z tłokiem.
.....................................................................................................................................................................................................................

Proszę o szybkie i dobre rozwiązanie :)
Daje naj

2

Odpowiedzi

2009-12-21T17:55:14+01:00
Mogłeś sprężyć powietrze, ponieważ cząsteczki w stanie gazowym są od siebie oddalone znacznie w przeciwieństwie do cieczy, czy ciała stałego. Tłok lekko się cofnie.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:55:07+01:00
Powietrze można było sprężyć, ponieważ cząsteczki powietrza(tak jak w każdym gazie) są ściśliwe i łatwo zmienić ich objętość.

tłok wysunie się do tyłu, gdyż cz cząsteczki się rozprężają a cząsteczki gazu równomiernie rozchodzą się po całej objętości.
6 5 6