Na początku proszę Was, abyście mi wytłumaczyli to zadnie, bo jutro z tego mamy kartkówkę i napisali wszystkie działania. Z góry dzięki :D.
Działka ma kształt kwadratu. Jej obwód jest równy 100 m. Jakie jest bok tego kwadratu, a jakie pole na planie w skali 1: 1000?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T23:19:10+01:00
1. Wiesz, że działka ma kształt kwadratu. Wzór na obwód kwadratu to Ob=4a, więc a = Ob:4 a = 100:4 a=25 (a = bok)
2. Skala wynosi 1:1000 (jeżeli nic nie ma w zadaniu o jednostce, to cm), więc 1cm na mapie to 10m w rzeczywistości. Obliczasz bok w skali, czyli 25/10 = 2,5.
3. obliczasz pole za pomocą wzory na pole kwadratu P=a²
P=a² P=2,5*2,5 P=6,25 cm²
2009-12-21T23:30:18+01:00
L = 100 m
L = 4 a
4a = 100m
a= 25m
P=a*a=25m*25m=625m kwadratowych
w skali 1 : 1000
25 m : 1000 =0,025m =2,5 cm bok
2,5cm * 2,5 cm =6,25 cm kw pole