Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:57:31+01:00
Klimat wpływa przede wszystkim na temperaturę powietrza w danym regionie. W Europie na klimat największy wpływ ma prąd morski "Golfsztrom", który płynie z Ameryki Północnej. Klimat jest też jest jednym z czynników ekologicznych wpływających na występowanie i życie organizmów morskich i lądowych.
2009-12-21T20:03:16+01:00
Kraina geograficzna : Indie
Na tych terenach działają prądy morskei w szczególny sposób. Czego skutkiem są monsumy. Monsum letni powoduje susze, brak zasobów wodnych. W tym okreisie Indie są narażone na klęski zywiołowe i głód mieszkańców. Natomiast monsum zimowy zaopatrza Indie w ogromne ilości wody, np. mozemy to zauwazyć na przykładzie miasta Kalkuta w tymże okresie.