Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T17:56:29+01:00
Wilgotne powietrze,napływające znad Bałtyku,zawiera ogromne ilości pary wodnej.Ulega ona skrapleniu nad wzniesieniami pojezierza Pomorskiego. dlategoodnotowuje sie wysokie roczne sumy opadowe
19 4 19
2009-12-21T17:55:45+01:00
Polega ono na tym że trójkąt bermudzki zamienia się w stan ciekły i wtedy jest pas pojezierzy i widac zjawisko cienia opadowego
32 2 32
2009-12-21T19:08:47+01:00
CIEŃ OPADOWY
W centralnej części pojezierzy występują najniższe opady w Polsce. Jest to spowodowane efektem cienia opadowego. Wilgotne powietrze, napływające znad morza Bałtyckiego, zawiera duże ilości pary wodnej,. Ulega ona skropleniu nad wzniesieniami pojezierza pomorskiego. Tam odnotowuje się wysokie sumy opadów Powietrze przemieszczające się nad pojezierze kujawskie jest mniej wilgotne i tam są mniejsze sumy opadów.

Tak powinno być :)
23 4 23