Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:11:17+01:00
A) 0,5m = 50 cm = 5 dm
40 cm = 4 dm
2 dm

2^2+4^2=5^2
4 + 16 = 25
20 = 25
Trójkąt NIE jest prostokątny.

b) 26 cm = 2,6 dm
2,4 dm
0,1m = 1 dm

1^2+2,4^2=2,6^2
1 + 5,76 = 6, 76
6,76 = 6,76
Trójkąt JEST prostokątny.
1 5 1
2009-12-21T18:16:49+01:00
A) zamieniamy wszystkie dane na te se jednostki:
0,5m=50cm
2dm=20cm
40cm
z twierdzenia Pitagorasa (W dowolnym trójkącie prostokątnym suma kwadratów długości przyprostokątnych jest równa kwadratowi długości przeciwprostokątnej(przeciwprostokątna oczywiście jest zawsze najdłuższym bokiem) tego trójkąta) sprawdzamy czy trójkąt jest prostokątny:
20²+40²=50²
400+1600=2500
2000=2500
z tego wynika że ten trójkąt nie jest prostokątny
b)postępujmy podobnie jak w poprzednim zadaniu:
26cm
2,4dm=24cm
0,1m=10cm
10²+24²=26²
100+576=676
676=676
Z tego wynika że ten trójkąt jest prostokątny
1 5 1