Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:19:42+01:00
Pole całkowite graniastosłupa prawidłowego czworokątnego ( ma w podstawie kwadrat ) ma 192cm2 a powierzchnia boczna ma 160 cm2. Oblicz objętość.
Pc= 192cm2
Pb= 160cm2
V=?

Pc-Pb= 2Pp (pole 1 podstawy)
Pp=2*32
Pp=16
Pp=a2
a=4
Pb= 4 Pś (pole jednej ściany)
Pś= 40cm2
Pś= 4*b
40cm2= 4*b
b=10
V= a*a*b
V= 4*4*10
V=160cm3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-21T19:13:43+01:00
Pc=192cm2
Pb=160cm2
V=?

Pole dwóch podstaw to Pc-Pb
192cm2-160cm2=32cm2
32cm2 to są 2 pola podstawy
16cm2 to jest pole jednej podstawy

Skoro podstawa to kwadrat to długośc boku podstawy jest równa 4cm

Pb= 160cm2 = X x Y
za x postawimy 4
160cm2 = 4 x Y
40cm = y
H = 40cm

V=Pp x h
V= 16cm2 x 40cm = 640cm3

Odp: Objętośc jest równa 640cm3