Odpowiedzi

2009-12-21T18:24:24+01:00
Pp = 5dm * 9 dm = 45dm²
150 litrów = 150 dm³
150 dm³ = 45dm² * h
h = 10/3 dm
H = 10/3 ÷ 2/3 = 0,2 dm
Odp. Wysokość akwarium wynosi 0,2 dm.
10 3 10
2009-12-21T18:25:56+01:00
Pp=5*9 = 45dm²
150l = 150 dm³
75dm³ = 1/3
150 dm³ = 2/3
225 dm³ = 3/3
225 : 45 = 5
Odp: Wysokość to 5 dm
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:25:34+01:00
150l=150dm³ - ⅔pojemności akwarium
V -pojemność akwarium
⅔V=150dm³
V=150dm³×3÷2
V=225
h - wysokość akwarium
p - pole podstawy akwarium (p=5dm×9dm=45dm²)
objętość:
V=h×p
225dm³=h×45dm²
h=225dm³÷45dm²
h=5dm
Odp.: Wysokość tego akwarium wynosi 5dm
9 3 9