Trzy lata temu posadzono przed domem krzew. Co roku podwajał on swoja wysokość i teraz ma 144cm. Jeśli przez x oznaczymy wysokość krzewu w dniu posadzenia to informacjom z zadania odpowiada równanie :
A.x=144 B. 4X=144 C. 6X=144 D. 8X=144

oblicz i uzasadnij

pozdrawiam.....

2

Odpowiedzi

2009-12-21T18:23:38+01:00
Odpowiedź D

po pierwszym roku 2x,
po drugim 4x,
a po trzecim 8x
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-21T18:30:34+01:00
6x=144 D.
ponieważ co roku o 2 razy a bylo w sumie 3 lata 2*3=6
jezeli o x to 6x a mial juz 144 cm czyli 6x=144
2 1 2